Leszokni a dohányzásról szimbólum

leszokni a dohányzásról szimbólum

Ha valaki le szeretne szokni a nikotinról, nincs könnyű dolga, mert bár leszokni a dohányzásról szimbólum fizikai elvonási tünetek hétig tartanak, a pszichikai függőség akár évekig is elhúzódhat.

Az egészségünket súlyosan károsító hatásai miatt veszélyes függőség a dohányzás, érrendszeri betegségeket, illetve rákot is okozhat.

Ha nem teszünk hathatós lépéseket ellene, a pusztítás a XXI. A felmérések szerint jelenleg a világon több, mint 1 milliárd ember cigarettázik, és az Egészségügyi Világszervezet WHO adatai szerint közülük minden második e káros szenvedélyével összefüggő betegségben fog meghalni. Magyarországon évente több, mint A cigaretta okozta halálozás elsősorban a középkorú, életerejük és munkaerejük teljében lévő éves embereket fenyegeti, akik átlag évvel élhetnének tovább, ha nem dohányoznának.

A dohányzásról való leszokást több tényező is nehezítheti. Ilyen például, ha a dohányos eleve kételkedik a leszokás sikerében, ha a környezetben sok az aktív dohányos, ha a dohányzás mellett rendszeresen alkoholt fogyaszt, illetve, ha erősen hisz a dohányzás stresszoldó hatásában, különösen a munkahelyi környezetben.

  • Dohányzás Kedves Látogató!
  • Dohányzás – Wikipédia
  • Az Aspirin® Protect-ről A dohányzásról le lehet szokni!
  • A dohányzás ártalmairól - CARDIOMEDIC - Kardiológiai magánrendelés
  • Elérhetőségek A dohányzás szerepe személyes élettörténetünkben Az emberek többsége serdülőkorban szokik rá a dohányzásra.
  • Jobban fogok kinézni, ha leszokok a dohányzásról

Pedig a dohánymentes élet előnyei már az leszokni a dohányzásról szimbólum napokban jelentkeznek. Jelentősen javul szaglásunk, ízlelésünk, illetve jobban bírjuk a terhelést és a munkát is.

Néhány apró trükkel segíthetjük magunkat, hogy ne essünk vissza az első napok sikere után.

leszokni a dohányzásról szimbólum

Erős dohányosoknál szükséges a nikotin átmeneti pótlása Mivel a dohányzásról való leszokás idején sokaknál fokozódik az idegesség és az álmatlanság, tanácsos valamilyen nikotinpótló terméket alkalmazni. Ezzel az elvonási tünetek és a cigaretta utáni vágy is csökkenthető.

leszokni a dohányzásról szimbólum

Erre a célra megfelel a nikotinos rágó, az orrspray vagy a tapasz. A kezelésnek ezt a típusát nikotin helyettesítő kezelésnek hívják.

A válasz egyértelműen igen. Ha a társa eldöntötte, hogy leszokik a dohányzásról, akkor a siker egyik legfontosabb meghatározója a társas környezettől kapott támogatás. Bár minden dohányos, minden leszokási kísérlet más és más, mégis megfogalmazhatunk néhány tanácsot, amelyek segíthetnek Önnek, hogy a lehető legjobb támaszt tudja nyújtani a sikeres leszokás érdekében. Először mindenképpen kérdezze meg, hogy miben segíthet.

Figyeljen a napi rutinjára A dohányzás az esetek jelentős részében egy pótcselekvés. Reggeli előtt, munkába menet, a munkahelyi szünet alatt, illetve barátokkal töltött időben sokan gyújtanak rá, az évek alatt pedig ezek az 5 percek rutinná válnak. Készüljünk fel ezekre a helyzetekre.

leszokni a dohányzásról szimbólum

Reggel együnk inkább egy almát, a munkahelyünkön inkább mozogjunk vagy tartsunk pihenőt, illetve esténként kerüljük a füstös helyeket. Mozogjon, sportoljon Csodálkozni fog, hogy újra milyen sportos lett, és a tüdeje végre friss levegőhöz jut, a teste oxigénnel töltődik fel.

A dohányzásról vall Popper Péter

Ezen kívül a sport az esetleges súlyfelesleg ellen is hatásos. Az is észrevehető, hogy aktív sport mellett sokkal kevésbé vágyik az ember egy cigarettára.

leszokni a dohányzásról szimbólum

Keressen indokokat Fontos, hogy tisztában legyünk a leszokás előnyeiről, életünkre gyakorolt pozitív hatásairól. Fontolja meg, milyen előnyökkel járna, ha már nem dohányozna. Nincs többé kellemetlen szájszag, füstszagú ruhák, telefüstölt lakás, az ételek íze jobban élvezhető, kevesebb köhögés, növekvő várható élettartam.

leszokni a dohányzásról szimbólum

Nem mellékes tényező, hogy havi szinten több tízezer forintot spórolhat meg, éves szinten pedig egy luxus utazás árát. Mindig tartsa szem előtt ezeket az előnyöket.

Hogyan szokjon le a dohányzásról?

Még jobb, ha egy cetlire feljegyzi indokait, és ha újra kísértésbe esne, olvassa fel őket magának. Jutalmazza meg saját magát Gyűjtse az elején egy dobozba a cigarettára szánt pénzt, majd hetente vegyen belőle ajándékot saját magának.

"33 év után végre sikerült leszokni a dohányzásról"

Jegyezze fel minél több helyre mennyi ideje nem dohányzott, és kerek számoknál ünnepelje meg a sikert. Minél több pozitív impulzus éri a leszokás miatt, annál nagyobb eséllyel maradt távol a visszaeséstől.

leszokni a dohányzásról szimbólum

Hasznosbejegyzések