Hogyan segíthet egy szeretett embernek leszokni a dohányzásról. 5 tipp, ami segít leszokni a dohányzásról - Hogyan segíthet szeretettének leszokni a dohányzásról

A dohányzásról leszokni nem is olyan nehéz! | Természetes-Egészséges-Bioexpress Megoldások

A cigizés pszichológiája - jegyzetek, tapasztalatok Csuth Ágnes, családorvos Abbahagyom a dohányzást - bizonyára sokaknak ismerősen hangzik ez a fogadkozás. Cikkünkben olvashat néhány tanácsot, melyek megkönnyítik búcsúját a cigarettától.

Keressen indokokat! Csak az érheti el a célt, és szokhat le a dohányzásról, aki valóban motivált. Fontolja meg, milyen előnyökkel járna, ha már nem dohányozna: nincs többé kellemetlen szájszag, füstszagú ruhák, telefüstölt lakás, az ételek íze jobban élvezhető, kevesebb köhögés, növekvő várható élettartam.

Mindig tartsa szem előtt ezeket az előnyöket! Még jobb, ha egy cetlire feljegyzi indokait, és ha újra kísértésbe esne, olvassa fel őket magának. Ünnepelje meg a leszokást! Fejezze ki környezetében is, hogy leszokott a dohányzásról! Néhány ember úgy érzi, mindent el kell tüntetnie a lakásából vagy a munkakörnyezetéből, ami a dohányzásra emlékezteti — cigarettát, öngyújtót, hamutartót. Másoknál az válik be, ha például egy hogyan segíthet szeretettének leszokni a dohányzásról hamutartót színültig töltve régi cigarettákkal szem előtt hagynak — elrettentésképp.

  1. 5 tipp, ami segít leszokni a dohányzásról - Hogyan segíthet szeretettének leszokni a dohányzásról
  2. A dohányzásról leszokni nem is olyan nehéz! | Természetes-Egészséges-Bioexpress Megoldások
  3. Dohányzásról leszoktatás, avagy leszokni nem is olyan nehéz!
  4. Nézze le a dohányzást
  5. Hogyan lehet lelkileg leszokni a dohányzásról

Hirdetés 3. Kerülje a stresszt!

Hogyan lehet leszokni a dohányzásról ma. Könnyen leszokni?

Nem gondolná, mi segíthet leszokni a cigiről Aki a stressz és az idő nyomása alatt áll, általában hamarabb gyújt cigarettára. A dohányzásról való leszokás kezdetét időzítse stresszmentes időszakra! Sokak könnyebben mondanak búcsút a káros szenvedélyüknek egy nyugalmasabb munkahelyi időszak alatt.

hogyan segíthet egy szeretett embernek leszokni a dohányzásról

A rituálék pótolják a dohányzást! A mottó: Nem lemondani, hanem helyettesíteni! Gondoljon kellemes dolgokra, amelyek a szokásos cigarettát helyettesíthetik- és élvezze az újat! A reggeli cigarettát cserélje hogyan segíthet szeretettének leszokni a dohányzásról almára!

A stresszes szituációban elszívott cigaretta helyett tartson inkább pihenőt, vagy hogyan segíthet szeretettének leszokni a dohányzásról 5 percet, vagy tegye vízszintes helyzetbe a lábát! Füstös kocsmák helyett menjen étterembe, stb. Kell a dohány? Nikotinpótlás szükséges! Mivel a dohányzásról való leszokás idején sokaknál fokozódik az idegesség és az álmatlanság, tanácsos valamilyen nikotin pótló terméket alkalmazni. Ezzel az elvonási tünetek és a hogyan segíthet szeretettének leszokni a dohányzásról utáni vágy csökkenthető.

Erre a célra megfelel a nikotinos rágó, nikotintapasz vagy nikotinos orrspray.

hogyan segíthet egy szeretett embernek leszokni a dohányzásról

A dohányzásról való leszokás során sokan egy másik problémával szembesülnek: A mérleg azt mutatja, hogy gyarapszik a testsúly. Ezért már az utolsó cigaretta előtt gondolkodjon az étrendjén. Ugyanis sokan ösztönösen káros pótmegoldáshoz folyamodnak, pl. Kerülje a zsíros és erősen cukrozott élelmiszereket!

A több nikotin valójában segíthet a leszokásban

A nikotin addiktív tulajdonságait vizsgálták Semmi esetre se kíséreljen meg egy időben lefogyni, és felhagyni a dohányzással!

Két ennyire nehezen elérhető cél megvalósítása a legtöbb embernek túl nagy megterhelést jelent. Valószínű, nagyobb sikere lesz, ha a nikotin- és súlyprobléma leküzdését egymás után valósítja meg. Kényeztesse magát! A leszokás közben jutalmazza meg magát! Vegyen valóban búcsút a káros szenvedélytől, ez persze nem egyszerű.

hogyan segíthet egy szeretett embernek leszokni a dohányzásról

A pénzt, amit a cigarettáról való lemondással megspórol, szórakoztató és értelmes dolgokra költse: Egy új zenei lemez vagy egy új ruha az új életszakaszban az önértékelését is támogatja.

Kössön fogadást! A legjobb, ha mindenkinek azt mondja, hogy nem dohányzik. Ez lehetőséget ad arra a barátainak, hogy figyeljenek Önre, és motivációt is ad célja eléréséhez.

Ha a barátai és ismerősei ennek ellenére cigarettával kínálják, és megpróbálják visszacsalogatni a dohányosok 3 hétig leszokni a dohányzásról, kössön velük fogadást. Minden hogyan segíthet szeretettének leszokni a dohányzásról letett cigarettával növelheti a nyerési esélyét.

Csodálkozni fog, hogyan segíthet egy szeretett embernek leszokni a dohányzásról újra milyen sportos lett, és a tüdeje végre friss levegőhöz jut, a teste oxigénnel töltődik fel.

hogyan segíthet egy szeretett embernek leszokni a dohányzásról

Ezen kívül a sport az esetleges súlyfelesleg ellen is hatásos. Akadályozza meg a visszaesést! Játssza ki az előre láthatóan kritikus helyzeteket!

„Napi húsz szál cigi miatt, napi száz percem maradt” – Történetek a leszokásról, tőletek

Gondolja át előre, mikor lenne a legnehezebb leszoknia a dohányzásról! Megvolt már az utolsó slukk? Új lapot nyitsz?

Szokj le a dohányzásról egy pillanat alatt!

Gratula, a legfontosabb és legnehezebb részén már túl is vagy! Az alábbiakban arról olvashatsz tippeket, hogy hogyan vészeld át a következő pár nehéz hetet. Hogyan tudna ebben a helyzetben másképp reagálni? Mit tehetne az egyensúly fenntartásáért?

Akinek korábban már volt egy hatékony stratégiája, jobban kibírja. Egy gondolat különösen veszélyes: az az illúzió, hogy a dohányzást kontrollálni lehet.

Hasznosbejegyzések