Hogyan lehet lelkileg leszokni a dohányzásról

a-dohanyzasrol-kerdeztek - Kineziológia stresszoldás

Hirdetés Az égő cigarettában mintegy négyezerféle vegyület szív a cigaretta. A bűzrúd tartalmaz többek között vizet, nikotint, kátrányt, fémionokat és radioaktív összetevőket, míg a dohányfüstben egyebek mellett szén-monoxid, szén-dioxid, ammónia, hidrogén-cianid, kénhidrogén, rákkeltő szénhidrogének és nagy mennyiségű, igen kis méretű szálló por található.

hogyan lehet lelkileg leszokni a dohányzásról brad pitt hogyan lehet leszokni a dohányzásról

Főfüstnek nevezzük a cigaretta szívásakor beszippantott füstöt, míg mellékfüstnek hívjuk a két szippantás között keletkező és közvetlenül a levegőbe kerülő füstöt.

Jó tudni, hogy a kétféle füst összetevői azonosak, tehát hatásuk is hasonló. A dohányzás káros hatásaival többnyire még a dohányosok is tisztában vannak.

Igen ám, de a függőség oka nemcsak az a bizonyos nikotin - a háttérben komoly lelki okok állnak. Ezek megértése, felismerése és kezelése sokat segíthet abban, hogy végleg letegye a cigarettát. Sokan úgy vélik, a cigaretta, mint függőség legfőbb oka a nikotin. Ha ez így lenne, mindenkinek a problémáját megoldaná a nikotinos tapasz, vagy rágó.

Mégsem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a következő betegségek leggyakoribb előfordulásáért a káros füstölés tehető felelőssé: szívizominfarktus, agyvérzés, alsó végtagi érszűkület, tüdőrák, szájüregi és ajakrák, emlőrák, veserák, petefészek- és prosztatarák, hörgőgyulladás. A dohányzás hátráltathatja a fogamzást, impotenciát okozhat, szerepet játszhat az időskori vakság kialakulásában, továbbá a csontritkulás egyik rizikófaktora.

így kell leszokni a dohányzásról

Egyértelmű, hogy megéri leszokni a dohányzásról: az előnyök már 20 perccel az utolsó cigaretta elszívása után jelentkeznek! Ha le akarjuk tenni a cigarettát, alapozzuk stratégiánkat három pillérre!

hogyan lehet lelkileg leszokni a dohányzásról a dohányzás tüdőt fáj

Akaraterő E nélkül nem megy! Rajtunk kívül senki dohányzási segédeszköz nem határozhatja el a változást, és ha azt nem akarjuk igazán elszántan, a kritikus pillanatokban könnyen elbukhatunk.

A dohányzás lelki háttere

Először is komolyan határozzuk el, hogy felhagyunk ezzel a káros szenvedéllyel. Lehetőleg olyan időszakot válasszunk, amikor nem vagyunk amúgy is feszültebbek a szokásosnál például vizsgaidőszakban.

hogyan lehet lelkileg leszokni a dohányzásról dohányzás ellenőrzése 2020-ban

Jó ötlet a szabadsághoz vagy egy hogyan lehet lelkileg leszokni a dohányzásról kötni a leszokási programot, hiszen ilyenkor amúgy is más életmódot folytatunk, könnyebb a váltás. Tüntessünk el a környezetünkből mindent, ami a cigarettával kapcsolatos.

Takarítsuk ki a lakást, mossuk ki az összes holminkat, hogy még a cigarettaszag se emlékeztessen bennünket a káros szenvedélyre.

A leszokás úgyis fejben dől el!

Ha néha ellenállhatatlannak tűnő vágy tör ránk, hogy rágyújtsunk, ne engedjünk! Ez az érzés hirtelen jön, de könnyen elmúlik. Talán elkeserítő arra gondolni, hogy soha többé nem gyújthatunk rá.

  • a-dohanyzasrol-kerdeztek - Kineziológia stresszoldás
  • Milyen érzések vannak a dohányzásról való leszokás után

Ne erre gondoljunk, hanem csak arra, hogy ma nem gyújtunk rá. Patikaszerek Lássuk, hogyan hatnak a leszokást segítő patikaszerek!

hogyan lehet lelkileg leszokni a dohányzásról hallgassa meg a dohányzásról való leszokás egyszerű módját

Ezek alapvetően két csoportra oszthatóak: a nikotinmentes és a nikotinpótló készítményekre. A nikotinmentes tabletták hatásmechanizmusa azon alapul, hogy csökkentik bizonyos ingerületátvivő anyagok szintjét, amelyek a cigarettázással járó örömérzet kialakulásáért felelősek.

  • Le lehet szokni a dohányzásról – és még jövedelmező is – Infovilág
  • Fájó lábak a dohányzás miatt

A tablettákat akár két-három hónapig is szedni kell. Az első héten még többnyire szabad dohányozni, hiszen a vérben egy hét múlva lesz megfelelő a hatóanyag koncentrációja. Később azonban már nem szabad rágyújtani.

A leszokás úgyis fejben dől el! Ám mégis gyakran érzem úgy, mintha elbeszélnénk egymás mellett. Úgy érzem, félreértik a dohányzás természetét, és ez komolyan akadályozza őket a leszokásban. Én tiszteletben tartom ezeket a véleményeket, de egyik vélemény sem úgy kezeli a dohányzást, mint ami az valójában: Kábítószer-függőség Egészen pontosan nikotinfüggőség.

A hátralévő időszak valójában arra szolgál, hogy pszichésen is megszokjuk: már nem dohányzunk. A nikotinpótló készítmények úgy enyhítik a nikotinéhséget, hogy a bőrön tapasz vagy a szájnyálkahártyán rágógumi, szopogató tabletta át nikotint juttatnak a szervezetbe.

Dohányzás: módszerek a leszokáshoz - Egyedül nem megy

Ezek nem okoznak olyan kellemes érzést, mint korábban a rágyújtás. A cigarettánál kisebb nikotinszintet biztosítanak, amely azonban nem esik a kritikus szint alá, kiküszöbölve ezzel a megvonási tüneteket.

A dohányzásról kérdeztek A Wellness magazin A dohányzás is egyfajta függőség. A leszokás döntés kérdése, a sikerhez azonban oldani kell a lelki függőség okát is. Íme egy-két gondolat morzsa a témáról. Ha a teljes cikk érdekel, még kapható az újságárusoknál.

Lelki támogatás A leszokás folyamata nem könnyű, főleg, hogy egy ideig még nikotinmegvonási tünetekkel is meg kell küzdenünk. Ez a nikotinfüggőség miatt van, amely a dohányos szervezetében alakul ki.

Még ajánljuk

Ez a nikotin es csapdája: eleinte nyugtató, stresszoldó hatását ismerjük, később viszont már hiányzik, és épp azért leszünk nyugtalanok, mert nem jutunk hozzá.

Tehát rágyújtunk A leggyakoribb elvonási tünetek a következők: feszültség, nyugtalanság, türelmetlenség, idegesség, a koncentrálóképesség romlása, fejfájás, alvászavar, gyomor-bél rendszeri panaszok.

Ezek néhány héttől néhány hónapig is tarthatnak, jelentkezésük hullámzó is lehet, ám fokozatosan enyhülnek. Jól jön a lelki támogatás: nem feltétlenül kell teljesen magányosan megvívnunk ezt a harcot.

  1. A dohányosok döntő többsége számára a leszokás rendkívül nehéz folyamat [1].
  2. Mire érdemes odafigyelni?
  3. Leszokni a dohányzásról 3 lépésben - Egészségtüköbarsonyiskola.hu
  4. Hagyja abba a dohányzást örökre gyorsan
  5. Dinya Zoltán, pszichiáter A dohányosok nagy része annak tudatában is tovább dohányzik, hogy tisztában van annak veszélyeivel.
  6. Leszokna a dohányzásról?
  7. Pszichológiai függőség a dohányzási kezeléstől. A dohányzásról leszokás támogatása

Felkereshetünk egy dohányzásról való leszokást segítő tanácsadó rendelést is, ahol gyakorlati tanácsokkal látnak el. Könnyebb, ha barátokkal, ismerősökkel, munkatársakkal, vagy akár idegenekkel fogunk össze, mindenképpen támogatást jelent a sorsközösségérzés.

hogyan lehet lelkileg leszokni a dohányzásról lehet örökre leszokni a dohányzásról

Ha pszichológus is segíti a csoportot, még biztosabb a siker.

Hasznosbejegyzések