Le kell dohányozni, mondja meg, hogyan

le kell dohányozni, mondja meg, hogyan

Ezért is kell megismernie azokat a kiváltó körülményeket, amelyek a dohányzásra való késztetést kiváltják, vagy felerősítik. Sokan mondják, hogy akaraterő kell hozzá.

8 tipp, amivel leszokhatsz a cigiről

Mi azt gondoljuk, hogy csupán a puszta akaratra való támaszkodás megnehezíti a leszokást. Ezzel szemben az önkontroll módszerek alkalmazásával könnyebben és sikeresebben küzdhet meg a kihívásokkal.

le kell dohányozni, mondja meg, hogyan fejfájás a dohányzástól

A korábban felismert dohányzást kiváltó körülményekkel való le kell dohányozni kreatívan alkalmazhatja ezeket a körülményeket. Az önkontroll stratégiák E-V-A három alapelemét használhatja: Elkerülés: Kerülje el a kiváltó körülményeket és helyzeteket! Csináljon valamit az adott helyzetben másképp, mint szokott!

Alternatívával helyettesítés: A dohányzás helyett használjon alternatívát, vagy helyettesítse a dohányzást valamivel!

Psilocybin in the Treatment of Smoking Addiction - Albert Garcia-Romeu

Relaxáció a cigaretta helyett Gyümölcs vagy zöldség pl. A három lehetőség mellé még egy negyediket is hozzátehetünk: Figyelje meg, hogyan működnek a stratégiái, és váltson másikra akkor, hogyan valamelyik nem működik.

Ehhez azonban ki kell próbálni a stratégiáit. Éppen ezért, az elkövetkező héten ilyen kiváltó helyzet kezelését kell kipróbálni dohányzás nélkül.

le kell dohányozni, mondja meg, hogyan hogyan lehet terhes feleség leszokni a dohányzásról

Válasszon olyan helyzetet, amit kezelni fog! Fontos, hogy előre tervezze meg, hogyan oldja meg a helyzetet a dohányzás nélkül. Naplójában érdemes rögzíteni a sikereket, és persze azt is, ha nem sikerült. Ebben az időszakban ugyan még dohányzik, de az Ön által kiválasztott helyzetekben tegyen meg mindent, hogy ne gyújtson rá!

10 tipp a dohányzásról való leszokáshoz

Az alábbiakban összegyűjtöttünk néhány javaslatot, de természetesen a saját ötletei nagyon fontosak a kiváltó körülményekkel való megküzdésben. Találkozhat, beszélgethet a nemdohányzó barátaival, munkatársaival. Legyen fizikailag aktív: biciklizhet, úszhat, sétálhat vagy lehetőségei szerint végezhet bármilyen más fizikai kativitást a cigaretta helyett. Igyon egy pohár vizet! Cigi helyett küldjön el egy emailt vagy SMS-t valakinek.

A válasz egyértelműen igen. Ha a társa eldöntötte, hogy leszokik a dohányzásról, akkor a siker egyik legfontosabb meghatározója a társas környezettől kapott támogatás.

Cigi helyett Internetezhet. Hívja fel telefonon a barátait. Gyakorolhatja a relaxációt. Gyűjtse össze a helyzetekre vonatkozó stratégiáit!

Hogyan segíthetek másokat leszokni a dohányzásról?

Kezdetben pár napig válasszon olyan helyzetet, amelyben a kitalált stratégiáit alkalmazza! Figyelje meg mennyire hatékony. Ha hatékony és megállja az adott helyzetet vagy körülményt cigaretta nélkül, akkor remek, ha nem sikerül, akkor másik stratégiát kell kidolgozni.

Pár nap múlva más-más helyzetre dolgozhat ki stratégiákat. Minden egyes kockázatos helyzet, körülmény esetében írja le az eseményt, a személyeket, akik Önnel lehetnek, valamint azt, hogy Ön mit tehet, gondolhat és érezhet ilyenkor. Soroljon fel minden egyes esetben konkrét megküzdési stratégiákat, amelyeket használni fog annak érdekében, hogy elkerülje a dohányzást.

Tartsa észben! V — Változtatás: Változtasson rajta! A — Alternatíva: Használjon mondja meg mást, helyettesítse a cigarettát valamivel az adott helyzetben! Ha egy stratégia nem működött az adott helyzetben, akkor váltson stratégiát!

le kell dohányozni, mondja meg, hogyan mit fog az agy leszokni a dohányzásról

Nagy kockázatú helyzet.

Hasznosbejegyzések